19 kwietnia 2024

Pozycjonowanie wizytówek Google a reklama YouTube Ads – co warto wiedzieć?

Wizytówki Google to najlepszy przyjaciel marketera, który pozwala nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale też pozyskać wielu nowych klientów. Budowanie świadomości marki, zwiększanie bazy odbiorców i generowanie sprzedaży to tylko niektóre zalety tej formy promocji online. W jaki sposób Google Moja Firma i reklama YouTube Ads są jednak ze sobą powiązane? Okazuje się, że mają one ze sobą wspólnego. Aby lepiej zrozumieć tę zależność, przyjrzyjmy się specyfikacji wizytówki Google.

Konfiguracja wizytówki

Pierwszym krokiem jest przejście procesu rejestracji i weryfikacji danych umieszczonych w wizytówce. Mowa tutaj o nazwie firmy, adresie, danych kontaktowych czy kategorii opisującej charakter działalności. Jest to jednak szczególnie ważne pod kątem możliwości rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki Google. To podstawa marketingu cyfrowego w XXI wieku. Pamiętaj, że każdy z tych elementów możesz edytować w dowolnym momencie, jeśli zajdzie się potrzeba aktualizacji. Google szczególnie zwraca na to uwagę pod kątem oceny E-A-T.

Korzyści z posiadania wizytówki

  • jest w pełni darmowa,
  • podobnie, jak reklama YouTube Ads, zwiększa szanse na zdobycie nowych klientów,
  • ułatwia kontakt z odbiorcami,
  • pomaga zlokalizować firmę stacjonarnie,
  • stanowi wsparcie dla zbudowania pozytywnego wizerunku,
  • zwiększa klikalność.

Czy wiesz, że niemal 50% wszystkich zapytań z sieci dotyczy lokalny firm i sklepów? Wizytówka Google wpływa więc na decyzję zakupową. 1 na 3 klientów poszukuje informacji w sieci, zanim wybierze się do lokalu. Zadbaj więc o odpowiednią komunikację i dostęp do informacji. Wizytówka może poprawić Twoją konwersję nawet o 25%.

Pozycjonowanie wizytówek Google – najważniejsze elementy w pigułce

   1. Dane

Pamiętaj, że znajdujące się w wizytówce dane muszą być aktualne. Im jest ich więcej, tym lepiej. Mają one wpływ na pierwsze wrażenie klienta. Jeśli użytkownik nie znajdzie szybko tego, czego potrzebuje, wybierze inne miejsce.

   2. Opis 

Jest to element treści, który łatwo pozycjonować za pomocą słów kluczowych oraz oryginalnych, autorskich materiałów. Chociaż masz do dyspozycji 750 znaków, tylko 250 od razu wyświetla się użytkownikom.

   3. Atrybuty

Są one dodatkowymi atutami, które wyróżniają Twoją działalność na tle konkurencji, to odznaczenia, takie jak: specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, dostępność dla dzieci i osób niepełnosprawnych. Mogą je dodawać również użytkownicy sieci, musisz je jednak sprawdzać

   4. Zdjęcia

Materiał wizualny zawsze przemawia bardziej. Korzystnie wpływa on zarówno na marketing w Google, jak i sprawia, że reklama YouTube Ads jest częściej klikana. Warto więc zadbać o wysoką jakość zdjęć, które pokażą klientowi Twoją działalność i urozmaicą opisy oferty. Najpierw kupują oczy!

   5. Opinie 

Z ich pomocą możesz poprawić konwersję o ponad 250%, są one także czynnikiem rankingowym dla Google. Dodatkowo wpływają pozytywnie na wrażenia użytkowników, którzy dostają sprawdzone informacje.

Jak widać, pozycjonowanie wizytówki Google to dość złożony proces. Co jednak łączy go z reklamami na YouTube. Okazuje się, że obie te formy marketingu online mają wspólny cel – zwiększyć świadomość marki, zbudować bazę lojalnych klientów i wygenerować większą sprzedaż. Aby więc osiągnąć najlepsze efekty, warto połączyć obie te strategie!