15 lutego 2025

Pokaż swoje logo i zdobądź zaufanie

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak duże korzyści może przynieść Twojej firmie rozpoznawalność logotypu?

Psychologowie dowiedli, że każdy człowiek obserwuje otaczający go świat i podświadomie koduje w mózgu obrazy i informacje czerpane z otoczenia. Nie jest tajemnicą, że duże, znane marki cieszą się zwykle większym zaufaniem klientów niż  firmy mniejsze, zaczynające dopiero swoją działalność. Z dwóch, pozornie identycznych produktów czy usług, klient zawsze wybierze tę markę, którą kojarzy.

Wystarczy, by w ludzkiej podświadomości zapisał się znak danej firmy, a oferowany przez tę firmę produkt będzie chętniej wybierany niż podobny produkt mniej znanej marki. Warto zatem zadbać o to, by firmowe logo pojawiało się jak najczęściej w tych miejscach, gdzie znajdują się potencjalni klienci. Warto również zadbać o różnorodność nośnika informacji.

Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem marki sportowej. Czy nie uważasz, że koszulki z własnym logo, w które ubrani będą Twoi pracownicy podczas wydarzenia sportowego, pozwolą zapisać Twój logotyp w świadomości lokalnej społeczności? Dzięki takiemu zabiegowi automatycznie wzrośnie w danym środowisku zaufanie do Twojej firmy.

A może jesteś producentem akcesoriów dla zwierząt i promujesz swoją ofertę podczas targów tematycznych. Zastanów się, czy Twoja oferta nie będzie postrzegana jako bardziej profesjonalna, jeśli pracownicy stoiska zostaną zaopatrzeni w jednolite stroje? Prostym sposobem na takie ujednolicenie mogą być właśnie koszulki z własnym logo.

Niezależnie od tego, czy jesteś przedstawicielem wielkiego koncernu, czy małej firmy rodzinnej, warto byś budował wizerunek własnej marki w taki sposób, by była ona postrzegana jako godna zaufania i profesjonalna. Nie ma wątpliwości, że upowszechnianie logotypu na różnych nośnikach będzie budowało zaufanie do Twojej firmy.