24 września 2022

Czy można trenować na siłowni podczas miesiączki?

Niezależnie od tego, czy jesteś sportowcem wyczynowym, czy kimś, kto po prostu lubi ćwiczyć, ważne jest, aby pozostać aktywnym podczas cyklu. Ćwiczenia to nie tylko wydajność: to także zdrowie. Może poprawić Twój nastrój i złagodzić objawy PMS i innych dolegliwości, które dotykają kobiety. Jeśli masz szczęście być wolna od bolesnych skurczów i innych problemów menstruacyjnych, to wiesz, że ćwiczenia mogą również pomóc w zrównoważeniu hormonów i uregulowaniu cyklu.

 

Jak więc pozostać aktywną? Wiele osób obawia się, że kobiety nie mogą ćwiczyć podczas menstruacji. To mit! Ćwiczenie podczas miesiączki jest całkowicie bezpieczne – a pod pewnymi względami może być nawet bezpieczniejsze niż ćwiczenie podczas braku krwawienia. Głównym powodem, dla którego ludzie myślą, że ćwiczenie podczas okresu jest niebezpieczne, jest to, że myślą, że stracisz więcej krwi. Ale jeśli używasz tamponów lub podpasek, nie jest to wcale bardziej krwawe niż gdybyś w ogóle nie miała miesiączki! W rzeczywistości, badania wykazały, że jest mniejszy uraz do włókien mięśniowych podczas ćwiczeń podczas krwawienia niż w stanie spoczynku, co oznacza, że może być rzeczywiście łatwiejsze dla kobiet do treningu podczas ich okresów niż w innych porach miesiąca. Więcej informacji na: familysports.pl